Włochy – pielgrzymka

DZIEŃ VII – VIII
Korzystając z piękna toskańskiego słońca 🌞🌞🌞 piątkowy dzień spędziliśmy na plaży w Tirrenii 🏖🏖🏖 i zakończyliśmy go Mszą Świętą w pobliżu Pizy.
Sobota to ostatni dzień spędzony we Włoszech i wizyta u św. Antoniego w Padwie 🙏🙏🙏 gdzie DZIĘKOWALIŚMY Dobremu Bogu za owocny czas pielgrzymowania i za wstawiennictwem św. Antoniego prosiliśmy o potrzebne łaski dla nas i naszych bliskich 😊😊😊
Kilkanaście minut temu opuściliśmy Italię i kierujemy się do Ustronia 🤗🤗🤗
Dziękujemy Panu Tomkowi za kolejną bardzo dobrze zorganizowaną pielgrzymkę, Panom Kierowcom za pewną rękę i bezpieczną podróż, całej grupie pielgrzymów za radość oraz wzajemne ubogacanie się wiarą i dobrym słowem 🤗😇🤗🤗
DZIĘKUJĘ ZA TE CUDNE i PRZEeeeeWYJĄTKOWE TRZY LATA WSPÓLNEGO PIELGRZYMOWANIA ❤️❤️❤️ i dozobaczyska na nie jednym pielgrzymim szlaku 🚍😇🚍😇🚍😇

DZIEŃ VI
Dziś na kilka godzin opuściliśmy Toskanie i udaliśmy się do Ligurii by tam zwiedzić Cinque Terre – Pięć Ziem ⛰️🏖🌅
Malownicze miasteczka począwszy od Monterosso po Riomaggiore tworzą jedno z najpiękniejszych miejsc na świecie 😍😍😍

DZIEŃ V
To już 5 dzień naszego pielgrzymowania po Toskanii ❤️❤️❤️ Dziś pełne majestatu San Piero a Grado, gdzie według tradycji po raz pierwszy stanął na „włoskiej” ziemi św. Piotr, apostoł. W miejscowym kościele sprawowaliśmy Eucharystię 🙏🙏🙏 Następnie udaliśmy się do Montenero i Sanktuarium Matki Bożej Łaskawej – miejsca, do którego pielgrzymują Toskańczycy, tak jak my Polacy na Jasną Górę 😇😇😇 Na sam koniec cudowna Piza z Placem Cudów, – baptysterium, katedrą i krzywą wieżą🌞🌞🌞

DZIEŃ IV

Siena i San Gimignano to malownicze i historyczne miasta Toskanii, które mieliśmy okazję dziś zobaczyć 😊😊😊 Dzięki Pani Ani, naszej toskańskiej przewodniczce poznaliśmy historię, świętych, tradycje i obyczaje tej cudownej ziemi 😍😍😍
W Sienie piękna Msza Święta z patronami św. Katarzyną i św. Dominikiem, następnie Katedra i Plac del Campo, na którym odbywają się coroczne wyścigi konne 🐎🐎🐎
San Gimignano to najlepsze 🍦🍦🍦w całych Włoszech, szczególnie z szafranu i pistacji ❤️❤️❤️ „Średniowieczny Manhattan” zachwycił nas również swoimi wieżami i kolegiatą Wniebowzięcia NMP i jej freskami 😇🙏😇🙏😇

DZIEŃ III

Trzeci dzień naszego pielgrzymowania rozpoczęliśmy od Mszy Świętej w Rigoli, gdzie znajduje się romański kościół z X wieku. Co ciekawe przy budowie tego kościoła nie użyto żadnej zaprawy, a docinano kamienie tak by pod swoim ciężarem utrzymywały całą konstrukcje.
Kolejnym punktem była Lukka miasto Pucciniego i wielu znakomitych artystów ❤️❤️❤️ Kościoł św. Michała Archaniola i Piazza dell’Anfiteatro 🫶🫶🫶
Koniec tego pięknego lecz deszczowego dnia miał w regionalnej winnicy, gdzie uczciliśmy 35 lecie małżeństwa naszych pielgrzymów Dariusza i Ireny 🥰🥰🥰
Dzień pełen cudów, radości i włoskiego felicita 😇😇😇

DZIEŃ II

Niedzielny poranek rozpoczęliśmy od Mszy Świętej w Monastir di Treviso🙏🙏🙏 Nastepnie 300 kilometrów autobusem przez jedne z najdłuższych tuneli we Włoszech aby dotrzeć do stolicy Toskanii – Florencji 😊😊😊 Miasto Medyceuszy, sztuki i kultury…. spacer wśród florenckich zabytków od kościoła Santa Maria Novella przez katedrę Duomo, Ponte Vecchio po Galerie Uffizich odkrył piękno toskańskiej stolicy ❤️❤️❤️

DZIEŃ I

12 godzinny przejazd z Ustronia i udało się dotrzeć do pięknej i słonecznej Wenecji 🚍🛥🌞 Mimo zmęczenia z ochotą i entuzjazmem spotkaliśmy się z historią, sztuką i architekturą Wenecji

🥰🥰🥰

Spacer po urokliwych mostach i kanałach z pewnością pozostanie w naszych ❤️❤️❤️