Rekolekcje Chłapowo – Aktualizowane na bieżąco

AGAPA –  ŚRODA

Ostatni dzień rekolekcji jest AGAPĄ – dziękczynieniem Bogu i ludziom, spotkaniem przy stole. Rano spotkanie przy STOLE EUCHARYSTII, wieczorem przy KOLACJI przedłużonej o podziękowania ANIMATOROM i UCZESTNIKOM 🙏❤️🙏❤️🙏❤️
Druga część dnia i relacja z tego wyjątkowego pożegnania 🤗🤗🤗

DZIEŃ XII – ŚRODA cz.1

I nadszedł ten ostatni dzień rekolekcji. Dzień pakowania i pożegnania z morzem i Chłapowem ❤️❤️❤️
Na początku Msza Święta dziękczynna za czas rekolekcji, ostatni List OD i DO MARYI, wręczenie POWIERZENIA i Różańcy z Medugorie 🙏🙏🙏
Następnie PAMIĄTKOWY SZAŁ i POŻEGNANIE MORZA 🌊🌊🌊
PS. AGAPA w kolejnym albumie

DZIEŃ XI – WTOREK

Ostatnia już wycieczka naszych maryjnych rekolekcji do Słowiańskiej Osady 🤗🤗🤗
Dzięki wspaniałym przewodnikom mogliśmy poznać życie Słowian, uczestniczyć w warsztatach pracy z gliną, skórą i bursztynem… trochę zabawy …. kolejny PIEKNY UDANY DZIONEK ❤️❤️❤️

DZIEŃ X – PONIEDZIAŁEK

Ostatnie dni w Chłapowie 😪😪😪 ale wykorzystane na MAXA 😂😂😂
Nie próżnujemy i malujemy 🎨🎨🎨 Konkurs plastyczny na najpiękniejsze ukazanie Maryi jako Gwiazdy ⭐️⭐️⭐️ i wspomnienie z wycieczek do Trójmiasta i Sarbska 🤗🤗🤗
Wieczorem BIEG SAMARYTAŃSKI po chłapowskim wąwozie 🏃🏃‍♀️🏃‍♂️

DZIEŃ IX – NIEDZIELA

Z lekkim poślizgiem ale i jest również relacja z dnia dziewiątego 😂😂😂
Pochmurny dzień wykorzystaliśmy na konkurs RZEŹBY Z PIASKU. W tym roku tematem różańcowe tajemnice 🙏🙏🙏
Następnie zdjęcia grupowe z morzem 🌊🌊🌊 i zakończenie dnia z ogniskiem ❤️❤️❤️

DZIEŃ VIII – SOBOTA

Kolejny aktywny i piękny dzień rekolekcji za nami ….
Śniadanie rozpoczęliśmy o życzeń: urodzinowych dla Hubercika i Pani Halinki z okazji imienin 🎁🎁🎁
Następnie wyjazd do SeaParku w Sarbsku i cudowne spotkanie z fokami i uszatkami 🦭🦭🦭 Pokazy na żywo i wiele atrakcji 😊😊😊
Nie zabrakło też czasu na Mszę, Listy OD i DO MARYI w kościele pw. św. Anny – babci Pana Jezusa ❤️❤️❤️
Zobaczyliśmy też latarnię Stilo i cudowne widoki z jej szczytu 🤗🤗

DZIEŃ VII – PIĄTEK

Już połowa rekolekcji za nami 😔😔😔 czas szybko płynie więc i my dziś mimo 🌧🌧🌧 przyspieszyliśmy z konkursami i pracami plastycznymi 🤣🤣🤣
Po obiedzie musieliśmy że względu na deszczyk zmienić plany i zamiast SMAŻINGU i PLAŻINGU odbyła się „Szkoła Liturgii ” i Mszy konkursik na najlepszego liturgista 🫣🫣🫣
Potem krótka przerwa na gry I zabawy…. czas z animatorem poświęcony robieniu różańców 🙏🙏🙏
Po kolacji niestety się nie poprawiło i dalej 🌧🌧🌧 ale MY mieliśmy plan by się nie nudzić 🤫🤫🤫😂😂😂

DZIEŃ VI – CZWARTEK

Zacznijmy od tego, że mieliśmy 17 godzin 🌞🌞🌞
Poranek spokojny z Eucharystią oraz Listem OD i DO MARYI ❤️❤️❤️
Po obiedzie PLAŻIIIINGGGGG, SMAŻinggg i konkurs sportowy na plaży….. ⛱️⛱️⛱️🏃‍♂️🏃‍♀️🏃 Na koniec dnia pogodny wieczorek z tańcami i zabawami 💃🕺💃🕺💃🕺

DZIEŃ V – ŚRODA

Kolejny dzień wycieczkowy po Trójmieście, tym razem zawitaliśmy do Gdańska 🤗🤗🤗
Najpierw Starówka i najważniejsze punkty, których nie można ominąć w Gdańsku 🫣🤔 Neptun, Bazyliki Mariacka i wiele innych…. to wszystko z niezastąpioną Panią Ewą ❤️❤️❤️
Potem Muzeum II Wojny Światowej i podział na 3 grupy wiekowe, które spotkały się z Misiem Wojtkeim, Rodziną przed, w czasie i po wojnie oraz mogły zobaczyć jak wyglądało Życie w podziemiu okupowanej Polski 🇵🇱🇵🇱🇵🇱
Druga część dnia to gdańskie zoo i spotkanie z 🐯🐴🦒🦓🦫🦥🦦🦜 Achhhhhh co to za zwierzaki 😂😂😂😂
Powrót do Chłapowa i Eucharystia z Listem OD i DO Matki Bożej ❤️❤️❤️

DZIEŃ IV – WTOREK

Hmmmm…. dziś pogoda spłatała małego figla i troszkę popadało 🌦🌦🌦 jednak dla nas to nie problem bo i na niepogodę mamy pomysł 🤔🤔🤔
Wśród rekolekcyjnych konkursów pojawił się „Mam Talent” do południa chwila na pomyślenie i rozpoczecie przygotowań do ukazania swoich talentów za kilka dni….. bo przecież poranek jak zawsze formacyjny… spotkanie w grupie, śpiew i Eucharystia …. List od i do MATKI BOŻEJ ❤️❤️❤️ Całkowicie piękny i pełen wzruszeń moment, kiedy 50 osób w pełnej ciszy kościoła czyta ale i odpowiada Maryi ⚘️🌷⚘️🌷⚘️🌷
Po południu 🌧🌧🌧 nie ustąpił 😪😪😪 ale i to nas nie przeraziło… świetlica i zajęcia plastyczne, prelekcja na temat liturgii, gry z animatorem (bierki, państwa miasta, kości – każda grupa miala wlasny i kreatywny pomysł na spotkanie), pod wieczór kiedy na chwilkę się wypogodziło tańce i zabaw na polu 🤣🤣🤣
Na kolacji zaskoczenie i pyszne HOT-DOGi 🌭🌭🌭
Na zakończenie dnia dla CHĘTNYCH piękny film Fatima😇😇😇
PS. Pozdrawiamy ks. Proboszcza, ks. Rafała I wszystkich rodziców – odpoczywajcie dalej 😂😂😂

DZIEŃ III – PONIEDZIAŁEK

Trzeci dzień to idealny czas na rozpoczęcie rekolekcyjnych wycieczek 😂😂😂 W tym roku poznajemy Trójmiasto, pierwszy z dwóch przystanków to Gdynia i Sopot…. na Gdańsk przyjdzie czas 😛😛😛
Gdynia to urokliwe miasteczko z architekturą wpisującą się w nadmorski krajobraz… Dar Pomorza, Błyskawica i miasto filmowców…
Sopot miasto gwiazd – Grand Hotel i Opera Leśna…. ale nie tylko bo przecież i kościół garnizonowy, miś Wojtek i sopockie Molo z małym porwaniem przez Piratów 🤗🫣🤫😂
Na koniec dnia LIST OD i DO Maryi ❤️❤️❤️

DZIEŃ II – NIEDZIELA

Pierwsza wakacyjna niedziela nad morzem 🥰🥰🥰
Poranna rozgrzewka, śniadanie, próba śpiewu i Eucharystia. Niedziela więc nie mogło zabraknąć wyjścia na lody🍦🍦🍦 po Mszy Świętej.
Dziś po raz pierwszy odpowiedzieliśmy na LIST OD MARYI, to wzruszający czas spotkania z Matką, która prowadzi do Syna Jezusa. Dziś w tajemnicy Zwiastowania – TAK dla BOGA 🙏🙏🙏

DZIEŃ I

Po prawie 9 godzinnej podróży z Ustronia dotarliśmy nad polskie wybrzeże i dobrze znanego nam już Chłapowa 🤗🤗🤗
Rozlokowanie w pokojach, śniadanie i rozpakowywanie rozpoczęły nasz pobyt w „MUSZELCE” 🏖🏝🏖
O 10:30 Msza Święta z „posłaniem animatoròw” w czasie, której poznaliśmy naszych opiekunów i podopiecznych …. Pierwsze spotkanie z MARYJĄ i CZYSTOŚCIĄ, pierwszy List od Maryii i oczekiwanie na kolejne dni …. a to przecież tylko pierwsza połowa dnia …..
Po obiedzie PLAŻING, SMAŻING i poznawanie okolicy, na zakończenie dnia pogodny wieczorek i już…. minął dzień pierwszy 😂😂😂

WYJAZD

23 czerwca punktualnie o 22:00 pozostawiliśmy rodziców 🥲 w Ustroniu i wyruszyliśmy w poszukiwaniu za 🌟🌟🌟GWIAZDĄ MORZA 🏝🏝🏝 😇🥰
PS. Serdecznie DZIEKUJEMY ks. Proboszczowi Wiesławowi za dobre słowo i błogosławieństwo na drogę 🙏🙏🙏